Οι ελληνικές startups εξελίσσονται σε πρωταγωνιστές μεγάλων deals

Το καπέλο του επενδυτή φορούν τελευταία οι ελληνικές startups, είτε εξαγοράζοντας άλλες εταιρείες, είτε χρηματοδοτώντας οι ίδιες άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις. Εταιρείες όπως η Blueground ή η Orfium γίνονται οι ίδιες πρωταγωνίστριες σε σημαντικά επιχειρηματικά deals, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι το εγχώριο οικοσύστημα μεγαλώνει και ωριμάζει.

Με τις κινήσεις τους αυτές αποδεικνύουν στην πράξη ότι οι καλά χρηματοδοτούμενες startups δεν συγκεντρώνουν μόνο κεφάλαια, αλλά επενδύουν σε παρόμοιες εταιρείες σε όλο τον κόσμο, επιταχύνοντας την ανάπτυξή τους και την έκθεσή τους σε νέες αγορές.

Σε αυτό το μήκος κύματος κινείται συστηματικά από τα τέλη του 2022 η ελληνική PropTech νεοφυής εταιρεία Blueground, μία από τις πιο καλά χρηματοδοτούμενες startups στην Ελλάδα και η μεγαλύτερη εταιρεία στον τομέα της ενοικίασης πλήρως επιπλωμένων διαμερισμάτων για 30+ ημέρες.

Με μια αποτίμηση που κινείται στην περιοχή των 700-900 εκατ. ευρώ και έχοντας «σηκώσει» συνολικά πάνω από 220 εκατ. ευρώ, η εταιρεία όχι μόνο ηγήθηκε του γύρου χρηματοδότησης της ομοειδούς βραζιλιάνικης startup Tabas, αλλά την απέκτησε πλήρως στην εκπνοή του περασμένου έτους. Χθες η Blueground «ξαναχτύπησε», εξαγοράζοντας την Travelers Haven, εταιρεία παροχής επιπλωμένων διαμερισμάτων προς ενοικίαση, διαθέσιμων on demand στις ΗΠΑ.

Η εξαγορά αυτή, όπως εξηγεί η ίδια η εταιρεία, έρχεται σε μια περίοδο υψηλής ανάπτυξης για την Blueground, που ξεκίνησε με λίγα διαμερίσματα στην Αθήνα το 2012 και πλέον έχει 12.000 διαμερίσματα και διεθνή παρουσία σε 30 πόλεις. Δεν είναι τυχαίο ότι έπειτα και από τις δύο εξαγορές, η εταιρεία, με CEO και συνιδρυτή τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου, προσβλέπει για φέτος σε έσοδα της τάξης των 600 εκατ. δολ.

Παρουσία σε 30 πόλεις

Μέσω της νέας εξαγοράς, η Blueground, παράλληλα με τα 12.000 διαμερίσματα που διαθέτει σε 30 πόλεις παγκοσμίως, θα έχει πλέον τη δυνατότητα να προσφέρει επιπλωμένα διαμερίσματα διαθέσιμα on demand (κατόπιν αιτήματος) σε οποιαδήποτε πόλη των ΗΠΑ.

«Η εξαγορά αυτή αποτελεί μία στρατηγική κίνηση για εμάς, που θα μας επιτρέψει να διευρύνουμε περαιτέρω το δίκτυό μας και να προσφέρουμε ακόμη περισσότερες επιλογές στους τόσο στους εταιρικούς, όσο και στους ιδιώτες πελάτες μας», τονίζει ο κ. Χατζηελευθερίου.

Τόσο η εξαγορά της Travelers Haven, όσο και εκείνη της βραζιλιάνικης Tabas, που προηγήθηκε το 2022 και άνοιξε για την ελληνική startup την αγορά της Λατινικής Αμερικής, δίνει στην Blueground ακόμη μεγαλύτερη δυναμική όσον αφορά την υπηρεσία «Blueground for Business», που προσφέρει λύσεις σε εταιρείες οι οποίες θέλουν να διασφαλίσουν την ομαλή μετεγκατάσταση των υπαλλήλων τους.

Η υπηρεσία εξυπηρετεί περισσότερους από 4.400 εταιρικούς πελάτες παγκοσμίως, αποτελώντας το 35% των εσόδων της Blueground, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 50% και τα έσοδα από τον συγκεκριμένο τομέα να διπλασιάζονται το 2023.

Δημιουργώντας αξία

Με γραφεία στο Λος Άντζελες, στο Λονδίνο, στο Τόκιο και στην Αθήνα, όπου εδράζει το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης με 180 στελέχη, η startup μουσικής τεχνολογίας Orfium είναι επίσης από εκείνες που προβάρουν με επιτυχία το καπέλο του επενδυτή.

Η εταιρεία, που αναπτύσσει πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις για τη βιομηχανία της μουσικής και της ψυχαγωγίας, με την έναρξη του 2023 ανακοίνωσε την εξαγορά της βρετανικής Soundmouse, που ειδικεύεται σε υπηρεσίες αναλυτικών δεδομένων χρήσεων μουσικής (music reporting) και έχει πελάτες τα μεγαλύτερα ραδιοτηλεοπτικά Μέσα, αλλά και εμβληματικές εταιρείες media.

Η εξαγορά ενώνει τους δύο παγκόσμιους ηγέτες στον χώρο της ψηφιακής μουσικής και διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων και reporting, προσφέροντας μεγαλύτερη αξία στο οικοσύστημα της μουσικής βιομηχανίας.

Η Orfium ιδρύθηκε το 2015 από τους Drew Delis και Chris Mohoney και σχεδόν αμέσως εντάχθηκαν ο Μιχάλης Πετυχάκης και ο Δημήτρης Παπασπύρου, που ανέπτυξαν το λογισμικό, με στόχο να φέρει τεχνολογία αιχμής στον χώρο διαχείρισης μουσικών δικαιωμάτων.

Ο Rob Wells, σημερινός CEO της Orfium και πρώην πρόεδρος Global Digital Business της Universal Music Group, προστέθηκε στην ομάδα το 2017, βοηθώντας την Orfium να εξελιχθεί σε αξιόπιστο συνεργάτη για δισκογραφικές, εκδότες μουσικής, εταιρείες παραγωγής και οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης.

Η Orfium είχε μπει στην οδό των εξαγορών ήδη από το 2022, αποκτώντας την Japanese Breaker INC, ένα παγκόσμιο ψηφιακό στούντιο.

By Συντάκτης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΣΧΕΤΙΚΑ